3-Daags Plant Based Foods Summit Europe

Opdrachtgever: Bridge2Food

450

INTERNATIONALE GASTEN

37

STANDHOUDERS

80

INHOUDELIJKE SESSIES OVER DE INNOVATIES IN EN ONTWIKKELINGEN VAN DE PLANT BASED FOODS INDUSTRIE

De briefing

Organiseer samen met het team van Bridge2Food hΓ©t flagship event van het jaar: Plant Based Foods Summit Europe. Een internationaal 3-daags evenement voor producenten en afnemers van plant based food ingredienten, machines en eindproducten in de voedingsindustrie. Dit event is het moment om iedereen in de branche samen te brengen. Dit moet gebeuren middels een uitgebreid programma, een beursvloer en voldoende netwerkmogelijkheden.

Voorwaarden

  • Genoeg plek voor 35+ stands en 450 bezoekers en 80 sprekers

  • Voldoende ruimte om te netwerken, door het faciliteren van o.a. 1 op 1 business meetings in aparte ruimtes

  • Partners moeten de mogelijkheid krijgen om in een aan hun toegewezen ruimte workshops te geven

  • Volledig vegetarisch en voldoende veganistische opties

  • Het menu moet voldoende proteΓ―nen bevatten

  • Partners van Bridge2Food moeten de mogelijkheid krijgen om hun samples te integreren in het menu

  • Locatie moet goed bereikbaar zijn met OV en duurzaamheid als topprioriteit hebben

Het evenement

Op 6 juni kom 16.00 uur arriveerde de eerste partners voor het opbouwen van hun stand. Alle aangevraagde benodigdheden, van stroom, TV scherm tot aan een kookplaat, ovens en koelkasten stonden klaar voor gebruik. Iedere partner werd na registratie naar hun toegewezen standplaats gewezen. Vanaf 19.30 waren zowel de genodigden als partners welkom voor de welcome reception bij de Fokker Terminal. Deze locatie is gekozen voor hun duurzame karakter, klantgerichtheid en faciliteiten. Want we hadden voor zo’n 450 deelnemers, 37 standhouders, een plenaire zaal, 3 breakouts voor zo’n 150 personen, 10 workshops en voor 50 één op één business meetings voldoende ruimte nodig.

3 dagen stond de Fokker Terminal dan ook in het teken van Bridge2Food, de genodigden en partners.

7 en 8 juni stonden in het teken van kennisdeling. 80+ sprekers deelde hun kennis, inspireerde anderen en nodigde uit tot discussie. Het netwerken werd gestimuleerd door voldoende pauzes in te lassen die allen zich afspeelden op de beursvloer en daarbij tijdens iedere pauze bezoekers de mogelijkheden hadden om 1 op 1 afspraken te maken via de app en deze te houden in één van de speciaal ingerichte ruimtes.

Doordat we de plenaire ruimte, die direct naast de beursvloer lag, ook hebben ingezet als breakout ruimte, hebben we gebruik gemaakt van silent disco headsets. Om zo degene die in deze breakout ruimte de sessie bij wilde wonen, ook de mogelijkheid te geven om volledig te focussen op wat er op het podium gebeurt. Zo hebben we iedere ruimte optimaal kunnen benutten.

De uitdaging van dit event lag in de wens van het doorvoeren van de food samples van de partners in het menu van de cateraar. De samples moesten vanuit heel Europa komen en konden pas geΓ―ntegreerd worden wanneer dit door de cateraar voldoende is geproefd en getest qua bereiding. Zo moesten we natuurlijk ook de kwaliteit waarborgen van de producten van de partners. Dit is een delicate kwestie, maar het is ons gelukt met de juiste voorbereiding, flexibele en professionele cateraar Mood4Food. Daarbij is tijdens dit evenement het menu volledig vegetarisch geweest met zo’n 10-25% aan veganistische gerechten.

Daarbij werd er tijdens het event op de beursvloer verschillende samples bereid door de partners zelf, backstage was een bereidingsruimte gecreeerd waar iedere cateraar zijn eigen plek had toegewezen gekregen.

Op de eerste avond van de eerste officiele summit dag is er ook een social event georganiseerd door ons team. Bij Barbarossa kwamen zo’n 160 gasten samen die op een informele wijze, met de voeten in het zand elkaar beter konden leren kennen. Genietend van een volledig vegetarisch menu, speciaal samengesteld voor deze groep experts. De veganistische sorbetijs was zo goed dat men zich afvroeg of het inderdaad wel sorbetijs was.

Inmiddels hebben we de feedback en evaluatie van de genodigden, leveranciers en klant terug ontvangen en kunnen met trots zeggen dat dit een fantastisch evenement was!